Mary Jo Bell
Nauczycielka nauczania początkowego w St. Anne's Primary School w Irlandii. Tutor ministerialnego programu ,,Technologia w edukacji”. Naucza na kursach poświęconych technologii informatycznej w edukacji.
dr Katarzyna Maria Bogdanowicz
Psycholog, filolog polski, nauczyciel języka angielskiego. Pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie na stanowisku adiunkta. Autorka publikacji z zakresu specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu oraz dysleksji w kontekście nauczania języków obcych.
prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz
Najwybitniejszy w Polsce autorytet w dziedzinie dysleksji. Psycholog kliniczny dziecka. Założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Opublikowała ponad 300 publikacji. Jest autorką Metody Dobrego Startu.
Małgorzata Barańska
Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej i terapii pedagogicznej. Autorka niemal 50 publikacji. Nagrodzona medalem Komisji Edukacji Narodowej. Laureatka nagrody
im. Filipa Kallimacha przyznawanej przez Magazyn Literacki KSIĄŻKI.
Krzysztof Dąbrowski
Konferansjer, wokalista i aktor. Grał m.in. Tadeusza w „Panu Tadeuszu” w reż. A. Hanuszkiewicza. Lider i wokalista Gdyńskiego Zespołu Muzyki Dawnej „Ad te, Domine”. Obecnie dyrektor artystyczny festiwalu Gdynia Classica Nova.
dr Silke Fricke
Wykładowca na uniwersytecie w Wielkiej Brytanii. Jest logopedą zajmującym się problematyką dziecięcych trudności w mowie, języku, czytaniu i pisaniu. Bada powiązania między rozwojem językowym a rozwojem umiejętności czytania i pisania u dzieci jedno- i dwujęzycznych.
Diana Gaik
Socjolog, zajmuje się wykorzystaniem mediów audiowizualnych w edukacji. Od 3 lat współtworzy program edukacji filmowej oparty na filmach dokumentalnych Akademia PLANETE+ DOC.
Agnieszka Janik
Doktorantka pedagogiki na Uniwersytecie Wrocławskim. Wychowawczyni grupy „0” w szkole podstawowej. Interesuje się edukacją poprzez sztukę, outdoor education oraz przestrzeniami zabaw dziecka. Uczestniczka oraz realizatorka wielu międzynarodowych projektów związanych z edukacją dziecka młodszego.
Chris Jolly
Nauczyciel, współtwórca programu nauczania czytania Jolly Phonics. Założył firmę Jolly Learning (Radosne Nauczanie), wkrótce potem poznał znakomitą nauczycielkę Sue Lloyd, a w wyniku ich współpracy powstał program Jolly Phonics – fonetyczna metoda nauki czytania.
Joanna Kamykowska
Psycholog i nauczycielka edukacji początkowej. Pracowała na Uniwersytecie w Corku gdzie zajmowała się tworzeniem i badaniem skuteczności edukacyjnych gier komputerowych w nauce liter i płynnego czytania.
Marzena Kędra
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada III stopień specjalizacji zawodowej, tytuł Honorowy Profesora Oświaty. Autorka ponad 25 publikacji z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej. Redaktorka i współautorka programu kształcenia „Umysły przyszłości”.
dr Artur Kołakowski
Specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, superwizor i dydaktyk. Specjalizuje się w diagnozie i leczeniu zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Współautor publikacji: „ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej” oraz "Sposób na trudne dziecko, przyjazna terapia behawioralna".
dr Grzegorz Piotr Kołodziej
Znakomity śpiewak operowy - baryton. Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Laureat Nagrody Głównej pierwszej edycji Muzycznego Forum Młodych Gdańsk 2005 r. Wszechstronny artysta, który jest wspaniałym Figarem w operze ,,Wesele Figara", jak również doskonałym Heathcliffem w musicalu ,,Wichrowe Wzgórza", czy Bonim w operetce ,,Księżniczka Czardasza".
Jarosław Kordziński
Trener, coach, mediator, autor tekstów z zakresu zarządzania oświatą, organizacji procesu edukacyjnego i psychologii pozytywnej. Szkoleniowiec specjalizujący się w szkoleniach dotyczących zarządzania oświatą oraz w kształceniu kompetencji społecznych: komunikacji interpersonalnej, pracy w zespole, rozwijaniu umiejętności przywódczych, wywierania wpływu na innych itp.)
dr Marta Łockiewicz
Psycholog, anglistka, wykładowca. Naukowo bada specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci i dorosłych. Jest współorganizatorką konferencji ogólnopolskich i międzynarodowych, w tym poświęconych problematyce dysleksji, np. „Dysleksja u osób dorosłych”. Należy do Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Izabela Mańkowska
Pedagog terapeuta. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Chętnie dzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami, prowadząc szkolenia dla nauczycieli. Współpracuje z Zarządem Głównym Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Autorka publikacji z zakresu wspomagania rozwoju dziecka z trudnościami w nauce, m.in. współautorka ORTOGRAFFITI z Bratkiem.
prof. Ryszard Minkiewicz
Znakomity śpiewak operowy – tenor. W Akademii Muzycznej w Gdańsku prowadzi klasę śpiewu solowego i piastuje stanowisko prorektora ds. artystycznych i współpracy z zagranicą. Ma w swoim repertuarze role w dziełach m.in. Rossiniego, Mozarta, Donizettiego, Moniuszki i wielu innych. Znany jest w kręgach muzycznych zarówno w Polsce, jak i zagranicą jako artysta specjalizujący się w wykonywaniu muzyki K. Szymanowskiego i innych twórców XX wieku.
dr Blanka Poćwiardowska
Pedagog, socjoterapeuta, trener PTP, zajmuje się diagnostyką pedagogiczną, teorią wychowania i tworzeniem rodzicom warunków do rozwoju kompetencji wychowawczych. Prowadzi warsztaty wspomagające rozwój kompetencji wychowawczych dla rodziców.
Małgorzata Rożyńska
Pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, specjalista terapii pedagogicznej, logopeda. Zajmuje się wspieraniem dzieci z trudnościami w nauce. Aktywnie działa w Polskim Towarzystwie Dysleksji. Jest autorką publikacji z zakresu dysleksji i pomocy terapeutycznych dla dzieci z dysleksją. Pasjonatka, z głową pełną pomysłów, realizująca swoje dzieło z wielkim oddaniem i niespożytą energią. Współautorka ORTOGRAFFITI z Bratkiem.
Paweł Rudnik
Filozof, polonista i socjoterapeuta z dwudziestoletnim stażem pracy w szkole. „Od lat zajmuję się ocenianiem kształtującym, które wdrażałem w różnych placówkach, ale także wykorzystywałem podczas własnej pracy pedagogicznej”.
dr Marcin Szczerbiński
Psycholog, naukowiec, wykładowca na University College Cork. Zajmuje się problematyką specyficznych trudności w uczeniu się oraz zaburzeniami językowymi. „Bardzo chciałbym, aby to co robię było przydatne dzieciom, rodzicom i nauczycielom. Lubię dzielić się tym, co przeczytałem i przemyślałem z praktykami, uwielbiam kontrowersje i zażarte dyskusje”.
Grażyna Tamas
Nauczyciel kształcenia zintegrowanego, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej, gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej oraz plastyki z techniką. Nauczyciel dyplomowany.
Aldona Torenc
Wykładowca, nauczyciel języka polskiego, trenerka NLP, specjalizuje się w szkoleniach dotyczących motywowania, rozwoju osobistego nauczyciela, polepszenia komunikacji interpersonalnej w obszarze szkoła - uczeń - rodzic oraz metod aktywizujących w pracy z uczniami.
Celina Tuszyńska--Skubiszewska
Nauczyciel matematyki, terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, surdotyflopedagog. Współautorka serii „Ortograffiti. Matematyka bez trudności” i „Gier matematycznych – Matematyka bez trudności”. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej z uczniami wykazującymi trudności w uczniu się matematyki, autorka licznych szkoleń, warsztatów, konferencji z zakresu terapii, edukacji, metodyki i diagnozy uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Anna Walerzak--Więckowska
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, współautorka serii ,,ORTOGRAFFITI. Matematyka bez trudności", autorka szkoleń z zakresu diagnozy i terapii uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki w starszym wieku szkolnym.
Krystyna Weiher
Animatorka kultury i specjalistka od Public Relations, z wykształcenia polonistka i filmoznawczyni, trenerka Odysei Umysłu. Stale współpracuje z Akademickim Centrum Kultury Alternator, Europejskim Centrum Solidarności i V Liceum Ogólnokształcącym w Gdańsku.
Sławomir Wiechowski
Nauczyciel informatyki w szkole podstawowej, odznaczony przez prezydenta Polski w roku 2011 tytułem Wychowawca Roku. Założyciel największego w Polsce klubu gier planszowych ,,Pionkolandia", a także autor i projektant gier planszowych. Jest również animatorem kultury, organizuje szereg imprez kulturalnych.
dr Katarzyna Wnęk –- Joniec
Psycholog w klinice neonatologii, wykładowca na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prowadzi autorskie warsztaty dla dzieci i rodziców, np. Dobrej Adaptacji czy Pracy z emocjami dzieci 6-letnich. Działa w Fundacji na rzecz zapobiegania przemocy wobec dziecka i wspierania dziecka „Podaruj mi skrzydła”.